Dépôt DSpace/Manakin

فعالية الالتزام أخلاقيات الاتصالات التسويقية في ترسيخ أبعاد المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات الصغيرة والمتوسطة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author معراج, هواري
dc.contributor.author بوداود, بومدين
dc.date.accessioned 2016-12-05T23:20:25Z
dc.date.available 2016-12-05T23:20:25Z
dc.date.issued 2016-11-15
dc.identifier.uri http://dspace.univ-chlef.dz:8080/jspui/handle/123456789/979
dc.description.abstract The study aimed to identify the effectiveness of marketing communications ethics in establishing the dimensions of social responsibility in small and medium enterprises Algerian and through the survey respondents' opinions of existing marketing in techno enterprisetireless Algiers and Ghardaia. The study population was selected from the marketing team for the techno enterprise Algeria, where he was in the survey taken it a sample of 35 marketer technoenterprise25 from Algiers, and 10 from Ghardaia. The study found that there is a statistically to abide by the ethics of communication effect (advertising, personal selling, public relations, upgrade and sales promotion, direct marketing) by the team catalog in establishing the dimensions of corporate social responsibility (humanitarian, ethical, legal, economic) for small and medium enterprises Algerian. The study recommended the development and promotion of marketing communications ethics, particularly the integrated ones, and the need for the small enterprises and Almthsth Algerian adopt marketing communications ethics and develop a code of ethics and its distribution across the company, and the training of staff to enhance their ability to cope with the difficult ethical problems and knead what contributes to the consolidation of the dimensions of social responsibility. fr_FR
dc.description.sponsorship جامعة حسيبة بن بوعلي بالشلف ; مخبر تنمية تنافسية المؤسسات الصغيرة والمتوسطة الجزائرية في الصناعات المحلية البديلة ; مخبر العولمة و إقتصاديات شمال إفريقيا fr_FR
dc.language.iso other fr_FR
dc.publisher Hassiba Benbouali University of Chlef fr_FR
dc.subject أخلاقيات الاتصالات التسويقية fr_FR
dc.subject المسؤولية الاجتماعية fr_FR
dc.subject المؤسسات الصغيرة والمتوسطة fr_FR
dc.subject التنمية المستدامة fr_FR
dc.title فعالية الالتزام أخلاقيات الاتصالات التسويقية في ترسيخ أبعاد المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات الصغيرة والمتوسطة fr_FR
dc.title.alternative الجزائر نموذجا TECHNO -نحو أخلاقيات تسويقية مستدامة - مؤسسة fr_FR
dc.type Article fr_FR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte